Založ si blog

Pre a proti stravovacích zariadení – fast foody

 

Fast foody sa stali synonymom 21. storočia a pre mnohých predstavujú symbol konzumnej spoločnosti, kde sa čas delí doslova na minúty a každá z nich je vyvážená peniazmi. Niektorí prevádzkovatelia fast foodov nielen na Slovensku dokázali, že to môže byť inak a na oveľa vyššej kvalitatívnej úrovni.

Pozitíva fast foodov

Ako správny životný optimista začnem pozitívami, ktoré ponúkajú zariadenia rýchleho občerstvenia. Jedno už vyplýva zo samotného slova ,,rýchle,“ keďže vydanie jedla v niektorých fast foodoch je skutočne otázkou niekoľkých desiatok sekúnd alebo minút. Presne tak funguje najznámejšia sieť žltých fast foodov, kde majú väčšinu jedál vopred pripravenú a obsluha vám ich po zaplatení zabalí a podá.

Popri rýchlosti sú fast foody lacnejšie než bežné reštaurácie. Je za tým predovšetkým objektívne nižšia kvalita jedla, ktoré sa často pripravuje aj z polotovarov (viď. spomínaná najpopulárnejšia sieť rýchleho občerstvenia). Majitelia takisto výrazne krátia náklady na obsluhu, na rozdiel od reštaurácie s desiatkami čašníkov, tu stačí niekoľko ľudí pri pulte. To všetko sa započítava do nákladov a tvorí konečnú cenu, ktorá v prípade fast foodu často pritiahne zákazníka.

V istých prípadoch je pozitívom aj samotná kvalita jedla. Hovorím o typických malých prevádzkach či fast foodoch, majúcich tradíciu a variacich z čerstvých surovín. Typické je to najmä pre rodinné prevádzky – napríklad v centre Bratislavy sa nachádza viacero malých podnikov, ktoré ponúkajú čerstvé hamburgery. Ide prakticky o fast foody, kvalita jedla je však fantastická a cena tiež prijateľná. Minule som si dal takýto hamburger pod Michalskou bránou a chuťové poháriky doslova zajasali.

Negatíva

Existujú dokonca konšpiračné teórie, spochybňujúce fast foody. Tieto teórie hovoria o nekvalitnom jedle, podliezaní hygienických štandardov či ďalších veciach, ktoré by mali ostať skryté oku bežného zákazníka. Nič nie je tak horúce, ako to na prvý pohľad vyzerá. Kvalita fast foodov zväčša závisí od každej jednej konkrétnej prevádzky. Je však pravda, že vo všeobecnosti je nižšia a pri niektorých fast foodoch, ktoré už zvonku nevyzerajú dobre, môže byť dokonca aj nebezpečná z hľadiska hygieny či zdravia.

Pre ďalších sú fast foody symbolom života, v ktorom nemáme ani sekundu na oddych. Môže to tak byť, ani samotné prevádzky týchto zariadení neponúkajú výrazný estetický zážitok a ich hlavnou ideou je účelnosť a vytvorenie priestoru pre čo najviac ľudí. Prísť, zaplatiť a zjesť, iný zážitok sa s návštevou fast foodu väčšinou nespája.

Áno, či nie?

Konečné rozhodnutie je vždy na zákazníkovi. Ja občas rád navštívim napríklad rýchle občerstvenia na Obchodnej ulici v Bratislave, kde dostanete kúsok pizze za bezkonkurenčnú cenu s výbornou chuťou. Takisto každý cestujúci do exotickejších krajín hlavne východne od nás ocení prevádzky najznámejšieho reťazca fast foodov, kde vie, že sa kvôli vysokým nárokom na hygienu či kvalitu nemusí obávať žalúdočných ťažkostí. Na druhej strane, stále je tu oveľa viac pekných, kvalitných a jednoducho príjemnejších stravovacích zariadení.

Dôležitým bodom pri rozhodovaní sa o návšteve fast foodu je obsluha. Kto žijete v Bratislave, ale aj iných väčších mestách, možno poznáte tie typické arabské kebaby. Nie každému takéto jedlo chutí, často sa však stretnete so žoviálnym a príjemným správaním obsluhujúceho personálu. Alebo môžete dať prednosť najväčšiemu reťazcu fast foodov a sledovať absolútnu profesionalitu čašníkov a čašníčok. V tomto si môžu iné prevádzky brať inšpiráciu, ako obsluhu zlepšiť. Ak aj vy máte reštauráciu, alebo aj fast food, môžete takúto cennú spätnú väzbu získať vďaka aplikácii Staffino.

Verím, že si vyberiete z ponuky stravovacích zariadení to dobré, a ak máte chuť, tak aj pokrm z fast foodu. Rýchle občerstvenie sa na našom trhu dobre usadilo a je viac než pravdepodobné, že svoju pozíciu smerom do budúcnosti neopustí.

Ako môže zákazník prispieť ku kvalite reštaurácie?

21.12.2015

Na svojom blogu najčastejšie hodnotím obsluhu či reštaurácie a dávam tipy majiteľom, kuchárom či personálu, ako môžu zlepšiť služby na Slovensku. Teraz sa zameriame na vás, milí zákazníci. viac »

Večná dilema prepitného v reštaurácii

31.07.2015

Prepitné, tringelt, odmena pre čašníka, v angličtine ,,tip.“ Je jedno, ako to nazvete, podstata je rovnaká. Nechať čašníkovi prepitné patrí k akýmsi nepísaným pravidlám návštevy reštaurácie. viac »

TOP 5 znakov dobrej reštaurácie

29.07.2015

Máme ich tu stovky, ba tisícky. Fast foody, foodcourty, ázijské bistrá, krčmy, reštaurácie. Všade tam sa môžeme ísť najesť, samozrejme pri rôznej kvalite a cene. Dobrá reštaurácia automaticky viac »

čistý deň, Galanta

Rodičia klientov Čistého dňa nesúhlasia s odobratím akreditácie zariadeniu

21.08.2017 09:43

S ministrom sa chcú stretnúť a diskutovať ešte pred rokovaním akreditačnej komisie, ktorá má 23. augusta rozhodovať o zrušení akreditácie pre Čistý deň.

trump

Americká senátorka, ktorá dúfala v zavraždenie Trumpa, sa ospravedlnila

21.08.2017 09:07

Senátorka zo štátu Missouri, ktorá na Facebooku zverejnila vetu vyjadrujúcu nádej, že amerického prezidenta Donalda Trumpa zavraždia, sa ospravedlnila.

povstalci, Sýria, Aleppo

Ruské letectvo vraj zabilo vyše 200 bojovníkov IS

21.08.2017 08:50

Ruské letectvo zabilo vyše 200 bojovníkov teroristickej organizácie Islamský štát (IS), ktorí boli na ceste k východosýrskemu mestu Dajr az-Zaur, ktoré leží v rovnomennej provincii.

diaľnica, D3, cestár

Diaľnica D3 uviazla pri Kysuckom Novom Meste

21.08.2017 08:00

Výstavba diaľnice D3 nenapreduje podľa predstáv obyvateľov regiónu. Kritická dopravná situácia je v okolí Kysuckého Nového Mesta, kde štvorprúdovka chýba.

Tomáš Schügerl

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 15491x
Priemerná čítanosť článkov: 1549x

Autor blogu

Kategórie