Založ si blog

Ako môže zákazník prispieť ku kvalite reštaurácie?

Na svojom blogu najčastejšie hodnotím obsluhu či reštaurácie a dávam tipy majiteľom, kuchárom či personálu, ako môžu zlepšiť služby na Slovensku. Teraz sa zameriame na vás, milí zákazníci. Možno ani sami netušíte, akú moc v rukách máte, a ako môžete kvalitu služieb ovplyvniť.

Vaše vlastné správanie

Ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva. Toto ľudové porekadlo vystihuje aj vzťah zákazník – personál pri návšteve reštaurácie, prípadne iného podniku. Áno, je pravda, že personál sa k vám má správať slušne a úctivo, a v rámci profesionality by nemal ,,vybuchnúť“ či inak neprimerane reagovať. Na druhej strane, sme ľudia a elementárna slušnosť by mala byť všeobecnou zásadou v správaní každého z nás. Ak máte zlý deň, horšiu náladu, alebo vás vytočilo niečo iné, tak nezabúdajte na jedno – ten človek na druhej strane za to nemôže.

Očakávania = realita

Nemyslíme na cenové skupiny, ale reštaurácie či bary sa radia do niekoľkých kategórií. Preto ako hosť nemôžete čakať, že v na pohľad jednoduchej reštaurácii dostanete na výber to najlepšie jedlo alebo ochutnáte steak ten najvyššej akosti. Takéto pokrmy môžete vyskúšať v lepších podnikoch, kde ale aj viac zaplatíte. Kritika reštaurácií často pramení práve z tejto neznalosti. Minule som napríklad večeral v klasickej pizzerii spojenej s pivárňou a hosť vedľa sa rozčuľoval, že na jedálnom lístku nenašiel pokrmy z mäsa, rovnako bol rozčarovaný zo slabej ponuky vína. Keby mal správne očakávania, tak ide o podnik vedľa a snáď by bol spokojnejší.

Konštruktívna kritika

To, že budete búchať päsťou po stole alebo sa doma posťažujete rodine, veľa nevyrieši. Majiteľ ani manažéri reštaurácie totiž často nezistia, že ste s jedlom či personálom neboli spokojní, a nemajú ako tento problém riešiť. Našťastie, čoraz viac podnikov sa začína zapájať do mobilnej aplikácie Staffino, vďaka ktorej môžete v reálnom čase hodnotiť obsluhu a informácie prúdia priamo k majiteľovi. Ten vie komplikácie okamžite riešiť a zabezpečí, že sa niečo také nebude opakovať.

Pre a proti stravovacích zariadení – fast foody

11.08.2015

Fast foody sa stali synonymom 21. storočia a pre mnohých predstavujú symbol konzumnej spoločnosti, kde sa čas delí doslova na minúty a každá z nich je vyvážená peniazmi. Niektorí prevádzkovatelia viac »

Večná dilema prepitného v reštaurácii

31.07.2015

Prepitné, tringelt, odmena pre čašníka, v angličtine ,,tip.“ Je jedno, ako to nazvete, podstata je rovnaká. Nechať čašníkovi prepitné patrí k akýmsi nepísaným pravidlám návštevy reštaurácie. viac »

TOP 5 znakov dobrej reštaurácie

29.07.2015

Máme ich tu stovky, ba tisícky. Fast foody, foodcourty, ázijské bistrá, krčmy, reštaurácie. Všade tam sa môžeme ísť najesť, samozrejme pri rôznej kvalite a cene. Dobrá reštaurácia automaticky viac »

trump

Trump zredukuje dane ako nikto predtým, tvrdí jeho minister

26.04.2017 17:33

Plán Donalda Trumpa v oblasti daní podľa jeho ministra financií Steva Mnuchina vyústi do "najväčšej redukcie daní" v histórii USA.

Vladimir Putin

Ruský novinár Suščenko, obvinený zo špionáže, zostáva vo väzbe ďalšie 2 mesiace

26.04.2017 17:28

Moskovský súd predĺžil o ďalšie dva mesiace väzbu ukrajinskému novinárovi Romanovi Suščenkovi, ktorého zadržali a obvinili v Rusku zo špionáže.

Jana Štúrová, iba náhľad!

Zomrela Jana Štúrová, život zasvätila pomoci ohrozeným rodinám a deťom

26.04.2017 16:17

Vo veku 73 rokov zomrela Jana Štúrová, vedecká pracovníčka v odbore psychológie. Angažovala sa v občianskom združení Pomoc ohrozeným deťom, ktoré založila.

elektrina

Zvoľte si vhodné ističe, opäť radí Stredoslovenská energetika

26.04.2017 16:10

Odberatelia elektriny by nemali zabudnúť na výmenu ističov. Upozorňuje na to spoločnosť Stredoslovenská energetika - distribúcia (SSE-D).

Tomáš Schügerl

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 14828x
Priemerná čítanosť článkov: 1483x

Autor blogu

Kategórie