Založ si blog

Ako môže zákazník prispieť ku kvalite reštaurácie?

Na svojom blogu najčastejšie hodnotím obsluhu či reštaurácie a dávam tipy majiteľom, kuchárom či personálu, ako môžu zlepšiť služby na Slovensku. Teraz sa zameriame na vás, milí zákazníci. Možno ani sami netušíte, akú moc v rukách máte, a ako môžete kvalitu služieb ovplyvniť.

Vaše vlastné správanie

Ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva. Toto ľudové porekadlo vystihuje aj vzťah zákazník – personál pri návšteve reštaurácie, prípadne iného podniku. Áno, je pravda, že personál sa k vám má správať slušne a úctivo, a v rámci profesionality by nemal ,,vybuchnúť“ či inak neprimerane reagovať. Na druhej strane, sme ľudia a elementárna slušnosť by mala byť všeobecnou zásadou v správaní každého z nás. Ak máte zlý deň, horšiu náladu, alebo vás vytočilo niečo iné, tak nezabúdajte na jedno – ten človek na druhej strane za to nemôže.

Očakávania = realita

Nemyslíme na cenové skupiny, ale reštaurácie či bary sa radia do niekoľkých kategórií. Preto ako hosť nemôžete čakať, že v na pohľad jednoduchej reštaurácii dostanete na výber to najlepšie jedlo alebo ochutnáte steak ten najvyššej akosti. Takéto pokrmy môžete vyskúšať v lepších podnikoch, kde ale aj viac zaplatíte. Kritika reštaurácií často pramení práve z tejto neznalosti. Minule som napríklad večeral v klasickej pizzerii spojenej s pivárňou a hosť vedľa sa rozčuľoval, že na jedálnom lístku nenašiel pokrmy z mäsa, rovnako bol rozčarovaný zo slabej ponuky vína. Keby mal správne očakávania, tak ide o podnik vedľa a snáď by bol spokojnejší.

Konštruktívna kritika

To, že budete búchať päsťou po stole alebo sa doma posťažujete rodine, veľa nevyrieši. Majiteľ ani manažéri reštaurácie totiž často nezistia, že ste s jedlom či personálom neboli spokojní, a nemajú ako tento problém riešiť. Našťastie, čoraz viac podnikov sa začína zapájať do mobilnej aplikácie Staffino, vďaka ktorej môžete v reálnom čase hodnotiť obsluhu a informácie prúdia priamo k majiteľovi. Ten vie komplikácie okamžite riešiť a zabezpečí, že sa niečo také nebude opakovať.

Pre a proti stravovacích zariadení – fast foody

11.08.2015

Fast foody sa stali synonymom 21. storočia a pre mnohých predstavujú symbol konzumnej spoločnosti, kde sa čas delí doslova na minúty a každá z nich je vyvážená peniazmi. Niektorí prevádzkovatelia viac »

Večná dilema prepitného v reštaurácii

31.07.2015

Prepitné, tringelt, odmena pre čašníka, v angličtine ,,tip.“ Je jedno, ako to nazvete, podstata je rovnaká. Nechať čašníkovi prepitné patrí k akýmsi nepísaným pravidlám návštevy reštaurácie. viac »

TOP 5 znakov dobrej reštaurácie

29.07.2015

Máme ich tu stovky, ba tisícky. Fast foody, foodcourty, ázijské bistrá, krčmy, reštaurácie. Všade tam sa môžeme ísť najesť, samozrejme pri rôznej kvalite a cene. Dobrá reštaurácia automaticky viac »

Šajgal

Vypočuli svedka v kauze vraždy Kubašiaka

13.12.2017 15:27

Na Okresnom súde v Banskej Bystrici vypočuli svedka, ktorý neprišiel na pojednávanie v prípade vražedného útoku na podnikateľa z Polomky.

Lau Hon Meng

Vo svete je za mrežami rekordných 262 novinárov

13.12.2017 15:26

Viac ako polovica zadržiavaných pracovníkov médií je vo väzbe v Turecku, Číne a v Egypte.

parlament,

Parlament neschválil nominantov na členov Regulačnej rady ÚRSO

13.12.2017 14:57

Poslanci mali vybrať dvoch kandidátov z troch nominovaných, teda Ľubomíra Blaška, Milana Jarása alebo Jozefa Mihalčina.

Marek Maďarič

Maďarič nevie, prečo vláda nerokovala o odpolitizovaní voľby šéfa RTVS

13.12.2017 14:45

"Je možné, že niekto má problém s tým, že by bola RTVS nezávislejšia“, povedal Maďarič.

Tomáš Schügerl

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 16345x
Priemerná čítanosť článkov: 1635x

Autor blogu

Kategórie