Založ si blog

Ako môže zákazník prispieť ku kvalite reštaurácie?

Na svojom blogu najčastejšie hodnotím obsluhu či reštaurácie a dávam tipy majiteľom, kuchárom či personálu, ako môžu zlepšiť služby na Slovensku. Teraz sa zameriame na vás, milí zákazníci. Možno ani sami netušíte, akú moc v rukách máte, a ako môžete kvalitu služieb ovplyvniť.

Vaše vlastné správanie

Ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva. Toto ľudové porekadlo vystihuje aj vzťah zákazník – personál pri návšteve reštaurácie, prípadne iného podniku. Áno, je pravda, že personál sa k vám má správať slušne a úctivo, a v rámci profesionality by nemal ,,vybuchnúť“ či inak neprimerane reagovať. Na druhej strane, sme ľudia a elementárna slušnosť by mala byť všeobecnou zásadou v správaní každého z nás. Ak máte zlý deň, horšiu náladu, alebo vás vytočilo niečo iné, tak nezabúdajte na jedno – ten človek na druhej strane za to nemôže.

Očakávania = realita

Nemyslíme na cenové skupiny, ale reštaurácie či bary sa radia do niekoľkých kategórií. Preto ako hosť nemôžete čakať, že v na pohľad jednoduchej reštaurácii dostanete na výber to najlepšie jedlo alebo ochutnáte steak ten najvyššej akosti. Takéto pokrmy môžete vyskúšať v lepších podnikoch, kde ale aj viac zaplatíte. Kritika reštaurácií často pramení práve z tejto neznalosti. Minule som napríklad večeral v klasickej pizzerii spojenej s pivárňou a hosť vedľa sa rozčuľoval, že na jedálnom lístku nenašiel pokrmy z mäsa, rovnako bol rozčarovaný zo slabej ponuky vína. Keby mal správne očakávania, tak ide o podnik vedľa a snáď by bol spokojnejší.

Konštruktívna kritika

To, že budete búchať päsťou po stole alebo sa doma posťažujete rodine, veľa nevyrieši. Majiteľ ani manažéri reštaurácie totiž často nezistia, že ste s jedlom či personálom neboli spokojní, a nemajú ako tento problém riešiť. Našťastie, čoraz viac podnikov sa začína zapájať do mobilnej aplikácie Staffino, vďaka ktorej môžete v reálnom čase hodnotiť obsluhu a informácie prúdia priamo k majiteľovi. Ten vie komplikácie okamžite riešiť a zabezpečí, že sa niečo také nebude opakovať.

Pre a proti stravovacích zariadení – fast foody

11.08.2015

Fast foody sa stali synonymom 21. storočia a pre mnohých predstavujú symbol konzumnej spoločnosti, kde sa čas delí doslova na minúty a každá z nich je vyvážená peniazmi. Niektorí prevádzkovatelia viac »

Večná dilema prepitného v reštaurácii

31.07.2015

Prepitné, tringelt, odmena pre čašníka, v angličtine ,,tip.“ Je jedno, ako to nazvete, podstata je rovnaká. Nechať čašníkovi prepitné patrí k akýmsi nepísaným pravidlám návštevy reštaurácie. viac »

TOP 5 znakov dobrej reštaurácie

29.07.2015

Máme ich tu stovky, ba tisícky. Fast foody, foodcourty, ázijské bistrá, krčmy, reštaurácie. Všade tam sa môžeme ísť najesť, samozrejme pri rôznej kvalite a cene. Dobrá reštaurácia automaticky viac »

čistý deň, Galanta

Rodičia klientov Čistého dňa nesúhlasia s odobratím akreditácie zariadeniu

21.08.2017 09:43

S ministrom sa chcú stretnúť a diskutovať ešte pred rokovaním akreditačnej komisie, ktorá má 23. augusta rozhodovať o zrušení akreditácie pre Čistý deň.

trump

Americká senátorka, ktorá dúfala v zavraždenie Trumpa, sa ospravedlnila

21.08.2017 09:07

Senátorka zo štátu Missouri, ktorá na Facebooku zverejnila vetu vyjadrujúcu nádej, že amerického prezidenta Donalda Trumpa zavraždia, sa ospravedlnila.

povstalci, Sýria, Aleppo

Ruské letectvo vraj zabilo vyše 200 bojovníkov IS

21.08.2017 08:50

Ruské letectvo zabilo vyše 200 bojovníkov teroristickej organizácie Islamský štát (IS), ktorí boli na ceste k východosýrskemu mestu Dajr az-Zaur, ktoré leží v rovnomennej provincii.

diaľnica, D3, cestár

Diaľnica D3 uviazla pri Kysuckom Novom Meste

21.08.2017 08:00

Výstavba diaľnice D3 nenapreduje podľa predstáv obyvateľov regiónu. Kritická dopravná situácia je v okolí Kysuckého Nového Mesta, kde štvorprúdovka chýba.

Tomáš Schügerl

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 15490x
Priemerná čítanosť článkov: 1549x

Autor blogu

Kategórie