TOP 5 znakov dobrej reštaurácie

Máme ich tu stovky, ba tisícky. Fast foody, foodcourty, ázijské bistrá, krčmy, reštaurácie. Všade tam sa môžeme ísť najesť, samozrejme pri rôznej kvalite a cene. Dobrá reštaurácia automaticky nemusí byť drahá, naopak, je fajn, ak kombinuje chutné jedlá s primeranou cenou.  Ukážeme si TOP 5 znakov, ktoré zaručujú vysoký kredit reštaurácie.

  1. Jednoduché a prehľadné menu

Šaláty, polievky, pizza, jedlá z mäsa, cestoviny, dezerty…tu väčšinou niečo nehrá. Ak sa na jedálnom lístku nachádza viac než 50-60 položiek, je vysoko pravdepodobné, že reštaurácia varí všetko, ale nič nie poriadne. Svoje by o tom vedel rozprávať známy český šéfkuchár Zdeněk Pohlreich, ktorý vždy pripomínal zásadu pre jedálny lístok – ,,hlavne jednoducho.“ A ja dodám, že kvalitu miesto kvantity. Preto radšej menej jedál, ale zato jedál s ideou a nezabudnuteľným chuťovým pôžitkom.

  1. Jasne vyznačený vchod a čistý interiér

Ak reštauráciu musíte vyslovene hľadať v spleti dverí či vchodov, niečo nie je dobre. Vchod musí byť označený jasne, aby hosť nemusel tráviť čas s jeho hľadaním. Do stravovacieho zariadenia si totiž ide  oddýchnuť, tak načo si bude pridávať zbytočnú námahu navyše? Rovnako tak spoznáte dobrú reštauráciu podľa interiéru. Nemusí ísť o architektonický zázrak, dôležité však je, aby ste sa tam cítili dobre.

  1. Primerané cenové relácie

Nebudem tu písať, že dobrá reštaurácia má nízke alebo vysoké ceny. Skôr tu ide o vhodné a rozumne určené výšky cien podľa kvality jedla, obsluhy, či celkovej podoby reštaurácie. Nie je nič horšie, ak si reštaurácia s ,,ľudovými jedlami“ a na nižšej kvalitatívnej úrovni určuje vysoké ceny, pri ktorých možno čakáte aj lepšie jedlo, a potom ostanete sklamaní. Sem sa už zrejme nikdy nevrátite.

  1. Čisté jedlo

Máme na mysli varenie bez umelých dochucovadiel. Bohužiaľ, stále to ostáva problémom mnohých reštaurácií. V mojom rodnom okresnom 20-tisícovom meste máme štyri reštaurácie, z toho základom jedál u dvoch z nich je mrazená zelenina, polotovary, kečup a dochucovadlá. Neviem ako vy, ja si svoje jedlo rád dochutím sám, a preferujem čerstvé suroviny. A z čerstvého by mali variť aj dobré reštaurácie.

  1. Kvalitná obsluha

Konečnou tvárou podniku servírujúcou jedlo je personál. Čašník, resp. čašníčka s vami komunikuje, poskytuje informácie, prinesie jedlo aj záverečný účet. Pre majiteľov podnikov je mimoriadne dôležité zabezpečiť kvalitnú a ochotnú obsluhu. Zlepšiť ju môžu prostredníctvom vzdelávania svojho personálu, pozitívnej motivácie, ale aj získavaním feedbackov od zákazníkov. Veľmi dobrým spôsobom na získanie spätnej väzby je využite čoraz populárnejšej mobilnej aplikácie Staffino.

Takýchto reštaurácii nájdeme na Slovensku dostatok. Verím, že vám týchto päť tipov pomôže a aj vy spoznáte čaro tých najlepších slovenských podnikov. 🙂

Ako môže zákazník prispieť ku kvalite reštaurácie?

21.12.2015

Na svojom blogu najčastejšie hodnotím obsluhu či reštaurácie a dávam tipy majiteľom, kuchárom či personálu, ako môžu zlepšiť služby na Slovensku. Teraz sa zameriame na vás, milí zákazníci. Možno ani sami netušíte, akú moc v rukách máte, a ako môžete kvalitu služieb ovplyvniť. Vaše vlastné správanie Ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva. Toto ľudové [...]

Pre a proti stravovacích zariadení – fast foody

11.08.2015

Fast foody sa stali synonymom 21. storočia a pre mnohých predstavujú symbol konzumnej spoločnosti, kde sa čas delí doslova na minúty a každá z nich je vyvážená peniazmi. Niektorí prevádzkovatelia fast foodov nielen na Slovensku dokázali, že to môže byť inak a na oveľa vyššej kvalitatívnej úrovni. Pozitíva fast foodov Ako správny životný optimista začnem [...]

Večná dilema prepitného v reštaurácii

31.07.2015

Prepitné, tringelt, odmena pre čašníka, v angličtine ,,tip.“ Je jedno, ako to nazvete, podstata je rovnaká. Nechať čašníkovi prepitné patrí k akýmsi nepísaným pravidlám návštevy reštaurácie. Mnohí z nás však často riešia, či vôbec prepitné nechať, a hlavne, v akej výške? Zaslúži si prepitné? Pri návštevách slovenských a zahraničných reštaurácií [...]

Rudolf Huliak

Huliak sa musí ospravedlniť ochranárovi, nazval ho mimo iného zmrdom a chudákom

03.07.2025 15:24

Súčasťou rozsudku je aj povinnosť zaplatiť náhradu nemajetkovej ujmy v sume 7 500 eur.

požiar nemecko Braniborsko

Severne od Drážďan horí les, hasičom sa požiar nedarí dostať pod kontrolu

03.07.2025 15:07

Dym z požiariska vietor priniesol cez Saské Švajčiarsko až do severných Čiech. Plamene pohltili vegetáciu už na tisícke hektárov.

Skupina dronov - obrázok vytvorený umelou inteligenciou

Ukrajina mení pravidlá leteckej obrany: akustické senzory zničili flotilu dronov, sú efektívnejšie než radary. NATO má záujem

03.07.2025 15:00

Lacno, rýchlo a efektívne. Akustický systém Nebeská pevnosť mení pravidlá hry.

USA Chicago  streľba polícia police

Večierok raperky sa zmenil na masaker: Štyria ľudia prišlo o život, 14 utrpelo zranenia

03.07.2025 14:23

Neznámi páchatelia pálili z auta do ľudí stojacich na ulici pred reštauráciou.

Tomáš Schügerl

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 12608x
Priemerná čítanosť článkov: 3152x

Autor blogu

Kategórie