TOP 5 znakov dobrej reštaurácie

Máme ich tu stovky, ba tisícky. Fast foody, foodcourty, ázijské bistrá, krčmy, reštaurácie. Všade tam sa môžeme ísť najesť, samozrejme pri rôznej kvalite a cene. Dobrá reštaurácia automaticky nemusí byť drahá, naopak, je fajn, ak kombinuje chutné jedlá s primeranou cenou.  Ukážeme si TOP 5 znakov, ktoré zaručujú vysoký kredit reštaurácie.

  1. Jednoduché a prehľadné menu

Šaláty, polievky, pizza, jedlá z mäsa, cestoviny, dezerty…tu väčšinou niečo nehrá. Ak sa na jedálnom lístku nachádza viac než 50-60 položiek, je vysoko pravdepodobné, že reštaurácia varí všetko, ale nič nie poriadne. Svoje by o tom vedel rozprávať známy český šéfkuchár Zdeněk Pohlreich, ktorý vždy pripomínal zásadu pre jedálny lístok – ,,hlavne jednoducho.“ A ja dodám, že kvalitu miesto kvantity. Preto radšej menej jedál, ale zato jedál s ideou a nezabudnuteľným chuťovým pôžitkom.

  1. Jasne vyznačený vchod a čistý interiér

Ak reštauráciu musíte vyslovene hľadať v spleti dverí či vchodov, niečo nie je dobre. Vchod musí byť označený jasne, aby hosť nemusel tráviť čas s jeho hľadaním. Do stravovacieho zariadenia si totiž ide  oddýchnuť, tak načo si bude pridávať zbytočnú námahu navyše? Rovnako tak spoznáte dobrú reštauráciu podľa interiéru. Nemusí ísť o architektonický zázrak, dôležité však je, aby ste sa tam cítili dobre.

  1. Primerané cenové relácie

Nebudem tu písať, že dobrá reštaurácia má nízke alebo vysoké ceny. Skôr tu ide o vhodné a rozumne určené výšky cien podľa kvality jedla, obsluhy, či celkovej podoby reštaurácie. Nie je nič horšie, ak si reštaurácia s ,,ľudovými jedlami“ a na nižšej kvalitatívnej úrovni určuje vysoké ceny, pri ktorých možno čakáte aj lepšie jedlo, a potom ostanete sklamaní. Sem sa už zrejme nikdy nevrátite.

  1. Čisté jedlo

Máme na mysli varenie bez umelých dochucovadiel. Bohužiaľ, stále to ostáva problémom mnohých reštaurácií. V mojom rodnom okresnom 20-tisícovom meste máme štyri reštaurácie, z toho základom jedál u dvoch z nich je mrazená zelenina, polotovary, kečup a dochucovadlá. Neviem ako vy, ja si svoje jedlo rád dochutím sám, a preferujem čerstvé suroviny. A z čerstvého by mali variť aj dobré reštaurácie.

  1. Kvalitná obsluha

Konečnou tvárou podniku servírujúcou jedlo je personál. Čašník, resp. čašníčka s vami komunikuje, poskytuje informácie, prinesie jedlo aj záverečný účet. Pre majiteľov podnikov je mimoriadne dôležité zabezpečiť kvalitnú a ochotnú obsluhu. Zlepšiť ju môžu prostredníctvom vzdelávania svojho personálu, pozitívnej motivácie, ale aj získavaním feedbackov od zákazníkov. Veľmi dobrým spôsobom na získanie spätnej väzby je využite čoraz populárnejšej mobilnej aplikácie Staffino.

Takýchto reštaurácii nájdeme na Slovensku dostatok. Verím, že vám týchto päť tipov pomôže a aj vy spoznáte čaro tých najlepších slovenských podnikov. 🙂

Ako môže zákazník prispieť ku kvalite reštaurácie?

21.12.2015

Na svojom blogu najčastejšie hodnotím obsluhu či reštaurácie a dávam tipy majiteľom, kuchárom či personálu, ako môžu zlepšiť služby na Slovensku. Teraz sa zameriame na vás, milí zákazníci. Možno ani sami netušíte, akú moc v rukách máte, a ako môžete kvalitu služieb ovplyvniť. Vaše vlastné správanie Ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva. Toto ľudové [...]

Pre a proti stravovacích zariadení – fast foody

11.08.2015

Fast foody sa stali synonymom 21. storočia a pre mnohých predstavujú symbol konzumnej spoločnosti, kde sa čas delí doslova na minúty a každá z nich je vyvážená peniazmi. Niektorí prevádzkovatelia fast foodov nielen na Slovensku dokázali, že to môže byť inak a na oveľa vyššej kvalitatívnej úrovni. Pozitíva fast foodov Ako správny životný optimista začnem [...]

Večná dilema prepitného v reštaurácii

31.07.2015

Prepitné, tringelt, odmena pre čašníka, v angličtine ,,tip.“ Je jedno, ako to nazvete, podstata je rovnaká. Nechať čašníkovi prepitné patrí k akýmsi nepísaným pravidlám návštevy reštaurácie. Mnohí z nás však často riešia, či vôbec prepitné nechať, a hlavne, v akej výške? Zaslúži si prepitné? Pri návštevách slovenských a zahraničných reštaurácií [...]

lietadlo, letisko

Bruselské letisko opäť pozastavilo prevádzku kvôli dronu

06.11.2025 23:30

Ďalšie podrobnosti zatiaľ nie sú k dispozícii.

Argentína, prezidentka Cristina Fernándezová Kirchnerová

K odhaleniu prispel vodič. V Argentíne sa začal najväčší korupčný súdny proces, obvinená je i exprezidentka

06.11.2025 23:23

Medzi 87 obvinenými sú aj politici, štátni zamestnanci i podnikatelia.

Luiz Inácio Lula da Silva / Emmanuel Macron /

Brazílsky prezident Lula ohlásil vznik fondu na ochranu tropických lesov

06.11.2025 23:02

Cieľom je zhromaždiť 125 miliárd dolárov.

Israel Palestinians Gaza

USA začnú v BR OSN rokovať o mandáte pre medzinárodné sily v Pásme Gazy

06.11.2025 22:48

Obsahuje dvojročný mandát pre dočasný správny orgán a medzinárodné stabilizačné sily.

Tomáš Schügerl

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 12840x
Priemerná čítanosť článkov: 3210x

Autor blogu

Kategórie