Ako môže zákazník prispieť ku kvalite reštaurácie?

Na svojom blogu najčastejšie hodnotím obsluhu či reštaurácie a dávam tipy majiteľom, kuchárom či personálu, ako môžu zlepšiť služby na Slovensku. Teraz sa zameriame na vás, milí zákazníci. Možno ani sami netušíte, akú moc v rukách máte, a ako môžete kvalitu služieb ovplyvniť.

Vaše vlastné správanie

Ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva. Toto ľudové porekadlo vystihuje aj vzťah zákazník – personál pri návšteve reštaurácie, prípadne iného podniku. Áno, je pravda, že personál sa k vám má správať slušne a úctivo, a v rámci profesionality by nemal ,,vybuchnúť“ či inak neprimerane reagovať. Na druhej strane, sme ľudia a elementárna slušnosť by mala byť všeobecnou zásadou v správaní každého z nás. Ak máte zlý deň, horšiu náladu, alebo vás vytočilo niečo iné, tak nezabúdajte na jedno – ten človek na druhej strane za to nemôže.

Očakávania = realita

Nemyslíme na cenové skupiny, ale reštaurácie či bary sa radia do niekoľkých kategórií. Preto ako hosť nemôžete čakať, že v na pohľad jednoduchej reštaurácii dostanete na výber to najlepšie jedlo alebo ochutnáte steak ten najvyššej akosti. Takéto pokrmy môžete vyskúšať v lepších podnikoch, kde ale aj viac zaplatíte. Kritika reštaurácií často pramení práve z tejto neznalosti. Minule som napríklad večeral v klasickej pizzerii spojenej s pivárňou a hosť vedľa sa rozčuľoval, že na jedálnom lístku nenašiel pokrmy z mäsa, rovnako bol rozčarovaný zo slabej ponuky vína. Keby mal správne očakávania, tak ide o podnik vedľa a snáď by bol spokojnejší.

Konštruktívna kritika

To, že budete búchať päsťou po stole alebo sa doma posťažujete rodine, veľa nevyrieši. Majiteľ ani manažéri reštaurácie totiž často nezistia, že ste s jedlom či personálom neboli spokojní, a nemajú ako tento problém riešiť. Našťastie, čoraz viac podnikov sa začína zapájať do mobilnej aplikácie Staffino, vďaka ktorej môžete v reálnom čase hodnotiť obsluhu a informácie prúdia priamo k majiteľovi. Ten vie komplikácie okamžite riešiť a zabezpečí, že sa niečo také nebude opakovať.

Pre a proti stravovacích zariadení – fast foody

11.08.2015

Fast foody sa stali synonymom 21. storočia a pre mnohých predstavujú symbol konzumnej spoločnosti, kde sa čas delí doslova na minúty a každá z nich je vyvážená peniazmi. Niektorí prevádzkovatelia fast foodov nielen na Slovensku dokázali, že to môže byť inak a na oveľa vyššej kvalitatívnej úrovni. Pozitíva fast foodov Ako správny životný optimista začnem [...]

Večná dilema prepitného v reštaurácii

31.07.2015

Prepitné, tringelt, odmena pre čašníka, v angličtine ,,tip.“ Je jedno, ako to nazvete, podstata je rovnaká. Nechať čašníkovi prepitné patrí k akýmsi nepísaným pravidlám návštevy reštaurácie. Mnohí z nás však často riešia, či vôbec prepitné nechať, a hlavne, v akej výške? Zaslúži si prepitné? Pri návštevách slovenských a zahraničných reštaurácií [...]

TOP 5 znakov dobrej reštaurácie

29.07.2015

Máme ich tu stovky, ba tisícky. Fast foody, foodcourty, ázijské bistrá, krčmy, reštaurácie. Všade tam sa môžeme ísť najesť, samozrejme pri rôznej kvalite a cene. Dobrá reštaurácia automaticky nemusí byť drahá, naopak, je fajn, ak kombinuje chutné jedlá s primeranou cenou. Ukážeme si TOP 5 znakov, ktoré zaručujú vysoký kredit reštaurácie. Jednoduché [...]

Boat / Dunaj / Danube /

V rieke Dunaj našli telo ženy

22.01.2025 12:27

Presné príčiny ako aj okolnosti smrti určí až pitva.

Škola / Lavice / Trieda /

Muž nadával a vyhrážal sa učiteľovi svojho syna. Dôvodom sa údajne stala nevhodne zvolená desiata

22.01.2025 11:39

Muž sa vyhrážal pedagógovi, že mu fyzicky ublíži. Polícia ho obvinila.

SIS

Pellegrini bol v centrále SIS, rokoval s Gašparom a silovými zložkami štátu. Žiada o zvolanie Bezpečnostnej rady štátu

22.01.2025 10:55, aktualizované: 12:20

Opozičná SaS v súvislosti so správou tajných podala trestné oznámenie a vyzvala šéfa SIS, aby odstúpil z funkcie.

Izrael Gaza Hamas

Lídri Kataru a Izraela sú po prvých dňoch prímeria optimistickí

22.01.2025 10:37

V prvej fáze prímeria dôjde k prepusteniu rukojemníkov a izraelské sily sa z stiahnu smerom k hraniciam.

Tomáš Schügerl

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 12209x
Priemerná čítanosť článkov: 3052x

Autor blogu

Kategórie